ARTICOLE DE PRESă
Home / Articole de Presă

Timisoara va fi saptamana viitoare capitala comertului online romanesc

Data: 02.02.2012

Timisoara va deveni săptămâna viitoare capitala comerţului electronic românesc. Aici va avea loc ecomTIM, cel mai important eveniment regional din România dedicat industriei de e-commerce şi marketingului online. Evenimentul va fi organizat în zilele de 8 şi 9 februarie, la Timişoara.

Ediţia din acest an a ecomTIM va aduce la Timişoara lideri mondiali în domeniul online şi specialişti care vor dezvălui tendinţele din comerţul electronic, împreună cu cele mai noi strategii de marketing online pentru a obţine succesul în 2012.  ecomTIM va acoperi subiecte fierbinţi pentru orice business online interesat să vândă mai mult în 2012: de la shopping-ul în era social media şi reducerile colective,  la SEO, AdWords şi surse de finanţare. Mai multe informaţii despre eveniment, program şi vorbitori sunt disponibile pe ecomtim.ro.

Studiu de specialitate, prezentat la ecomTIM

Evenimentul de la Timişoara va include şi prezentarea unui interesant studiu referitor la evoluţia pieţei vânzărilor online. Conform acestuia, articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte şi produsele electronice sunt preferatele utilizatorilor de internet din România când vine vorba de cumpărăturile online. În topul acestor activităţi se află plata facturilor la diferite utilităţi, potrivit unui studiu realizat în perioada noiembrie 2011 - ianuarie 2012. Peste 48 la sută dintre cei care au achiziţionat produse online în ultimele şase luni au avut un buget între 100 şi 500 de euro pe parcursul perioadei. 

Studiul despre barierele de achiziţie online a produselor şi serviciilor în România arată că aproape 82% dintre cumpărături au fost efectuate de pe site-uri romaneşti, iar restul de pe magazine online din străinătate.

Cercetarea are ca obiective identificarea motivelor pentru care o parte dintre români sunt reticenţi în a cumpăra online, dar şi a diferenţelor dintre cei care fac achiziţii online şi cei care nu au încercat încă aceasta metodă.

Rezultatele finale ale studiului vor fi prezentate în premieră în cadrul ecomTIM. Studiul despre barierele de achiziţie online a produselor şi serviciilor în România a fost realizat în perioada noiembrie 2011 - ianuarie 2012 pe un panel de 3.494 de respondenţi reprezentativi pentru populaţia online din România, recrutaţi din rândul vizitatorilor a 23 de site-uri de specialitate. 

< inapoi